Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra LivingSport.dk. Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og LivingSport A/S.

Der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen. De medfølger leverancen fra LivingSport A/S.

Klik på det ønskede og gå direkte til emnet: 

BESTILLING AF VARER

PRISER

BETALINGSBETINGELSER

HANDELSVILKÅR

ÆNDRING ELLER ANNULLERING AF ORDRE

REKLAMATIONSRET

ANSVAR

FORSENDELSE & LEVERING

VAREMODTAGELSE

FRAGT- & LEVERINGSOMKOSTNINGER


For at kunne bestille produkter via forhandler-login skal du oprettes som forhandler.

Kontakt LivingSport A/S’ salgsafdeling direkte på mail: info@livingsport.dk eller på telefon 8230 1997.


BESTILLING AF VARER

Som forhandler kan produkter købes direkte på LivingSport.dk og pr. telefon via vores kundeservice 8230 1997. Ved afslutning af varebestilling får du automatisk en e-mail med kvittering/bekræftelse af ordren. I mailen vil det fremgå, hvilke produkter du har bestilt.

Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse og eventuelt printer den ud. LivingSport.dk kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.  


PRISER

Alle vejledende udsalgspriser på LivingSport.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25 % moms. Som forhandler vil indkøbspriser være angivet eksklusiv moms. Fragtpriserne er kun gældende i Danmark. Ved fragt til udlandet tillægges yderligere fragtomkostninger. Kontakt LivingSport A/S for nærmere info.


BETALINGSBETINGELSER

Kontakt Livingsport A/S for yderligere information eller anvend dit forhandler-login.  


HANDELSVILKÅR

Det forudsættes, at køber ved bestilling har bekendtgjort sig med disse salgs- og leveringsbetingelser. Sælger og køber kan kræve, at tilbuddet underskrives af begge parter. En bestilling gennemført i internetbutikken anses som et tilbud accepteret af køber. Såfremt der inden projektets gennemførelse i forhold til tilbudsdatoen er sket ændringer af moms, told eller eksportafgifter, eller der som følge af regeringsindgreb eller lovgivning her eller i udlandet kommer uforudsete tillæg og omkostninger, har sælgeren ret til at indregne disse i tilbudspriserne.

Da købet udelukkende kan indgås mellem to virksomheder og i forhold til Aftaleloven er købet ikke omfattet af købeloven.


ÆNDRING ELLER ANNULLERING AF ORDRE

Fortryder du dit køb efter ordreafgivelsen, kan du ændre ordren ved at kontakte LivingSport.dk's kundeservice på info@livingsport.dk. Kundeservice hjælper dig med at ændre din ordre, såfremt ordren ikke er afsendt. Enhver returnering skal godkendes af LivingSport A/S. 

 

REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten betyder, at forbrugeren kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 24 måneder efter modtagelse af varen. Afhængig af den konkrete situation vil det betyde reparation, ombytning, kreditering eller dekort af varens pris. Reklamationsretten bortfalder, såfremt manglen er forårsaget af forbrugeren, eksempelvis som følge af fejlagtig anvendelse, ukorrekt samling, fejlagtig eller uautoriseret reparation. Reklamationsretten bortfalder desuden, såfremt kvittering mangler, serienummeret er fjernet eller ødelagt eller hvis varen har været tilsluttet forkert spænding. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da forbrugeren modtog varen første gang.
 
Der skal reklameres inden for en rimelig tid efter, at manglen er konstateret. Reklameres der inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Hvis der foretages en reklamation, skal vores serviceafdeling kontaktes hurtigst muligt på telefon 2859 1998 eller via e-mail på service@livingsport.dk. Primær information skal altid oplyses: Personlig kontaktdata, serienummer, fejlbeskrivelse og købsdato. Disse oplysninger er en forudsætning for, at vores serviceafdeling kan yde en optimal service. Serviceafdelingen vurderer, hvad der er det bedste at gøre i den pågældende sag. I tilfælde af forgæves udkørsel for teknikker eller reklamationer, der ikke er godkendte, vil dette blive faktureret.
 
Produkter til service skal returneres til: LivingSport.dk, Industriparken 25, 2750 Ballerup, Danmark.
 
Ved returnering af varen skal problemet beskrives så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal returneres forsvarligt emballeret for at undgå transportskader. Sørg for at få en kvittering for afsendelse.
 
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Kontakt gerne LivingSport A/S for afhentning af produkt. 
 
NB! Oplys altid serienummeret. Det er kundens ansvar at notere varens serienummer ved modtagelse af varen, da LivingSport.dk desværre ikke kan være behjælpelig med at fremskaffe dette på et senere tidspunkt. Serienummeret skal ALTID oplyses ved reklamationssager, da nummeret er vigtigt i forbindelse med servicesager. I de tilfælde hvor serienummeret er slidt af, er det ikke LivingSport.dk’s ansvar at fremskaffe nummeret.

 

ANSVAR

LivingSport.dk påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelser. LivingSport.dk påtager sig ikke ansvar for tab af data eller programmer i forbindelse med undersøgelse af reklamationer eller reparationer. LivingSport.dk påtager sig ikke ansvaret for, at vores varer forårsager: Indirekte skade eller følgetab, driftstab, tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing, tab, som du kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger, skader på grund af force majeure. LivingSport.dk påtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.


FORSENDELSE & LEVERING

Som udgangspunkt sender LivingSport.dk inden for 24 timer. Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet på én gang.

LivingSport.dk estimerer normalt en leveringstid på max. 1-3 hverdage med forbehold for eksterne forhold, der ligger uden for vores indflydelse.

Ved afgivelse af ordre skal leveringsnavn & -adresse tydeligt fremgå. Enhver ordre der skal leveres til private personer, kan kun garanteres levering til kantsten. Skriv dog gerne hvor på matriklen, varen må stilles, og vi opfordrer transportør til at følge dette. Når varen afleveres hos privatperson, bortfalder Livingsport A/S' ansvar for varen, som derefter påhviler modtager.

Varer der tages retur, fordi modtager ikke er at træffe, vil blive debiteret fragtomkostninger for ekstra udkørsel. LivingSport.dk leverer til hele Danmark. Kontakt LivingSport A/S kundeservice på telefon 8230 1997 for oplysninger om, hvordan og hvortil vi kan levere i dit område. Leveringstiden til Grønland og Færøerne er normalt længere end de standard 1-3 dage. Leveringstid og pris vil blive oplyst, inden indgåelse af aftale og fremsendelse af vare.

Afhentning i Ballerup: Ordre kan afhentes direkte fra vores lager i Ballerup: Industriparken 25, Port 1, 2750 Ballerup. Afhentning kan ske efter, at kunden har modtaget besked pr. e-mail om, at ordren er klar til afhentning. Afhentning kan ske mandag-fredag i tidsrummene 9.00-11.30 og 12.00-15.30.

Vigtig information vedr. levering: Forsendelser op til 20 kg bliver leveret med Post Danmark til alle private adresser. Hvis der ikke er nogen hjemme ved levering, modtager du efterfølgende en afhentningsanmodning fra Post Danmark. Dette betyder, at du nu selv skal afhente forsendelsen på nærmeste pakkecentral eller posthus. Vejer din ordre over 20 kg, bliver den sendt med et fragtfirma. Fragtfirmaet kører typisk ud med varer på hverdage i tidsrummet kl. 9-17.00. Det kan derfor være en fordel for dig at få leveret varen på din arbejdsplads - så behøver du ikke være hjemme for at modtage pakken. 

 

VAREMODTAGELSE

Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet, men med forbehold for eventuelle skader på indhold. Som udgangspunkt skal du aldrig kvittere for en vare, som du mener, ikke lever op til det bestilte.

Hvis du afviser en vare, så kontakt altid LivingSport A/S på telefon 8230 1997 og informer os om, at du har afvist varen. Hvis emballagen er intakt, men du alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal du anmelde det til LivingSport.dk på telefon 2859 1998. Af bevismæssige årsager bør du kontakte os pr. telefon eller e-mail, service@livingsport.dk, straks efter modtagelse. Uanset om der er tale om synlige eller ikke-synlige skader, bør du kontakte LivingSport A/S, der hjælper med at løse problemet.

 

FRAGT- & LEVERINGSOMKOSTNINGER

Fragtpriserne er inklusiv transportforsikring. Fragtpris gælder ikke for levering til Grønland og Færøerne. Der vil blive oplyst fragtpris for den enkelte ordre til disse destinationer.

Vent venligst ...

Contact Us