Handelsvilkår

Handel

Handelsbetingelserne omfatter alle tilbud, ordrer og leveringer af produkter og ydelser, hvor LivingSport A/S, CVR-nummer 26693063, er leverandør eller underleverandør, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne.

 

1. BESTILLING AF VARER

Som forhandler bestilles nye varer via din konsulent, EDI, e-mail eller telefonisk. Du modtager efterfølgende en ordrebekræftelse.
For at kunne bestille produkter, skal du oprettes som forhandler.

Kontakt LivingSport A/S direkte på mail: info@livingsport.dk eller på telefon 8230 1997. Læs mere om fordelene ved at blive forhandler her.


2. AFTALEGRUNDLAG

Forhandlers indkøbsbetingelser påtrykt ordrer, udbudsmateriale og lignende, eller på anden måde meddelt til Livingsport A/S, anses kun for aftalt, såfremt der er indgået udtrykkelig skriftlig aftale herom.

Ændringer af og tillæg til betingelserne er kun gældende, hvis parterne har indgået udtrykkelig skriftlig aftale herom.

Et bekræftet tilbud eller ordrebekræftelse vedrørende varer, der alligevel ikke fremskaffes, kan af Livingsport AS til enhver tid annulleres, uden at dette berettiger forhandler, til at rejse krav mod virksomheden.

Da købet udelukkende kan indgås mellem to virksomheder og i forhold til dansk aftalelov, er købet ikke omfattet af købeloven.


3. PRODUKTER, RESERVEDELE OG YDELSER

Produkter, reservedele og ydelser som Livingsport A/S sælger og leverer, overholder dansk lovgivning ved levering.

Livingsport A/S, er kun forpligtet til at sælge og levere produkter og reservedele, der indgår i det til enhver tid gældende produktsortiment.

Produkter, reservedele og ydelser, som Livingsport A/S sælger og leverer, er alene beregnet til de formål som de er tiltænkt til. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Livingsport A/S i ingen tilfælde ansvarlig for tab eller skade, der kan henføres til brug til andre formål, end de formål de er beregnet til.


4. PRISER

Alle priser er angivet ekskl. moms, fragt, emballage, afgifter samt eventuelle gebyrer, medmindre andet udtrykkeligt skriftligt er aftalt.

Alle priser for produkter, reservedele og ydelser følger Livingsport A/S gældende listepriser på tidspunktet for Livingsport A/S bekræftelse af forhandlerens ordre, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.

Livingsport A/S er løbende berettiget til, uden varsel, at foretage prisændringer i listepriser og tilbud, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.


5. BETALING

Som oprettet Forhandler hos Livingsport A/S, forfalder købesummen til betaling efter aftalte betalingsbetingelser på kontoen, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.

Hvis Forhandler undlader at betale rettidigt, eller hvis forudsætningerne for den aftalte kredit ændres væsentligt, er Livingsport A/S berettiget til at tilbageholde alle yderligere leveringer til kunden, uanset om leveringerne har en indbyrdes sammenhæng.

Forhandleren kan ikke foretage modregning med eventuelle krav mod Livingsport A/S, og betaling kan ikke nægtes med henvisning til, at produkt eller ordre er mangelbehæftet, medmindre Livingsport A/S har anerkendt mangelindsigelsen, som skal foreligge senest 8 dage efter ordre modtagelse.

Betaler forhandleren ikke rettidigt, tilskrives et rykkergebyr på DKK 100 pr. betalingspåmindelse. Livingsport A/S er herudover berettiget til at opkræve et fast kompensationsbeløb på DKK 310, samt øvrige inddrivelsesomkostninger. Tilskrevne gebyrer forfalder til betaling omgående og betales forud for al anden gæld.

Betaler forhandleren ikke rettidigt, tilskrives morarenter fra forfaldsdato med 1,0 % pr. påbegyndt måned. Tilskrevne morarenter forfalder til betaling omgående og betales forud for al anden gæld.

Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Livingsport A/S, har virksomheden ud over gebyrer og rente ret til at:

  1. Ophæve salget af de produkter, reservedele og ydelser, som forsinkelsen vedrører
  2. Ophæve salget af produkter, reservedele og ydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor
  3. Gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

 
6. FINANSIERING AF TREDJEPART

Hvis kunden får finansieret ordre af tredjepart som eksempelvis leasingselskaber m.v., indestår kunden for købesummens betaling således, at Livingsport A/S kan gøre betalingskrav gældende direkte mod kunden, såfremt finansieringen af tredjepart misligholder virksomhedens betalingsbetingelser.

Aftaler mellem forhandler og finansiering gennem tredjepart, herunder leverance godkendelser m.v. har ikke betydning i forhold til forhandlerens forpligtelser overfor Livingsport A/S, idet forhandlerens ordre med Livingsport A/S er reguleret i henhold til den indgåede ordre.

 

7. EJENDOMSRET

Livingsport A/S forbeholder sig ejendomsretten til det leverede, indtil fuld betaling med eventuelle renter er betalt til virksomheden.

Ved tilbagetagelse af produkter og reservedele skal kunden erstatte ethvert tab og samtlige omkostninger, som Livingsport A/S måtte blive påført.

Livingsport AS er pligtig til at forsikre det leverede udstyr, indtil ejendomsretten er overgået til forhandleren. Er der ikke aftalt andet imellem forhandler og Livingsport AS, sker enhver levering som, AB lager DK. eller FOB levering.


8. FORSENDELSE & LEVERING

Den normale leveringstid på varer fra Livingsport A/S eget lager i Danmark er: DK: 1-3 hverdage. SE/NO/FI: 2-4 hverdage. Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet på én gang. Bestillingsvarer og varer fra udenlandske leverandører har længere leveringstid. Gældende leveringstid er forventelig. Livingsport AS, tager ikke økonomisk ansvar for eventuelle leveringsforsinkelser.

Produkter og reservedele sendes fra Livingsport A/S lager eller vores underleverandør til den af forhandleren oplyste leveringsadresse.

Livingsport A/S leverer til brofaste øer i Danmark, Grønland, Færøerne, Norge, Sverige og Finland. Fragtpriser er efter gældende prisaftale og kan blive ændret uden forudgående varsel.

Hvis forhandleren har købt levering af Livingsport A/S, overgår risikoen for ordrens hændelige undergang ved levering til den aftalte leveringsadresse (kantsten). Levering er betinget af, at aflæsningsstedet er tilgængeligt ad frie, stabile og farbare adgangsveje. Forhandleren er ansvarlig for, at der kan ske omgående aflæsning på den aftalte leveringsadresse. Forhandleren afholder eventuelle meromkostninger, såfremt aflæsning ikke kan ske som forventet, herunder eksempelvis omkostninger til transport, kørsel, retur kørsel, genudkørsel, ekstra timeforbrug, opbevaring og håndtering m.v.

Såfremt levering af ordren foretages af fragtfører udpeget af forhandleren, herunder forhandleren selv, eller forhandlerens kunde selv afhenter ordren, overgår risikoen for ordrens hændelige undergang ved afhentning af ordren fra det lager eller den lokation, hvor ordren henstår.

Hvis forhandleren har købt levering med oppebæring, udpakning, samling, installation, opsætning m.v., overgår risikoen for ordrens hændelige undergang, når ordren i emballeret stand er hensat på det af kunden anførte sted på leveringsadressen.

Hvis kunden har købt installation og opsætning af produkter, er det kundens ansvar, at der er fremført fornødne el-installationer, herunder udtag til el, netværk, antenne m.v. Fastgørelse til vægge, gulv og loft er ikke en del af installationen, og Livingsport A/S tilbyder ikke denne ydelse. Livingsport A/S kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader der kan blive påført ejendom, inventar og personskade, der evt. kan ske i forbindelse med inde bæring og installation.

Såfremt levering ikke kan finde sted grundet forhold hos kunden, er Livingsport A/S berettiget til kompensation for eventuelle meromkostninger, herunder transport, kørsel, retur kørsel, genudkørsel, ekstra timeforbrug, opbevaring og håndtering m.v.

Vigtig information vedr. levering: Forsendelser op til 20 kg. kan levers til pakkeshop, privat og erhvervsadresser. Alle andre ordre kan leveres til privat og erhvervsadresse. En ordre kan bestilles med levering uden underskrift eller med underskrift. Levering uden underskrift, her må ordren stilles og kunden hæfter for hele ordre værdien i tilfælde af, at varen er bortkommet. Bestilles ordren med underskrift ved modtagelse, er modtager forpligtiget til at være hjemme i det tidsrum som er angivet i leveringsinformationstjenesten, der afsendes af transportvirksomheden. Såfremt modtager ikke er til stede for modtagelse af ordre, vil der blive foretaget en genudkørsel på forhandlerens regning. Transportvirksomheder kører typisk ud med en ordre på hverdage i tidsrummet kl. 9-17.00.

Afhentning i Ballerup: Ordre kan afhentes direkte fra Livingsport A/S' lager i Ballerup: Industriparken 25, Port 1, 2750 Ballerup. Afhentning kan ske efter, at kunden har modtaget besked pr. e-mail om, at ordren er klar til afhentning. Afhentning kan ske mandag-fredag i tidsrummene 9.00-11:00 og 12.30 – 14:30. Enhver afhentning skal ske iht. aftale med Livingsport lager & logistik.


9. VAREMODTAGELSE

Når ordremodtager, modtager sine varer, kontrolleres der for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, kvitteres fragtbrevet, men med forbehold for eventuelle skader på indhold. Som udgangspunkt skal ordremodtager aldrig kvittere for en vare, som ikke menes at leve op til det bestilte.

Afvises en vare, kontakt da altid LivingSport A/S på telefon 8230 1997 og informer om årsagen. Hvis emballagen er intakt, men ordre modtager alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal det anmeldes til Livingsport A/S på telefon 8230 1997 eller e-mail, service@livingsport.dk, straks efter modtagelse og dokumentere fejlen.

 
10. EMBALLAGE

Bortskaffelse af emballage af enhver art er, medmindre andet er aftalt, kundens ansvar og eventuelle omkostninger hermed er Livingsport A/S uvedkommende. Aftale om bortskaffelse af emballage skal fremgå skriftligt på ordren.


11. FORSINKELSE

Hvis Livingsport A/S forventer en forsinkelse i levering af produkter, reservedele og ydelser, informeres kunden om dette og oplyser årsagen til forsinkelsen samt en ny forventet leveringstid.

Følgende omstændigheder (Force Majeure) medfører ansvarsfrihed for Livingsport A/S, såfremt de forhindrer levering af produkter, reservedele og ydelser eller gør opfyldelsen urimelig byrdefuld: Arbejdskonflikt, strejke, lockout, og enhver anden omstændighed, som Livingsport A/S ikke har kontrol over, såsom brand, krig, mobilisering eller uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, pandemi, usædvanligt vejr og naturkatastrofer, herunder vulkanudbrud og skybrud, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft samt mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra leverandører, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder. Omstændigheder som nævnt, der var indtruffet inden tilbuddets afgivelse/ordres indgåelse, medfører kun ansvarsfrihed, såfremt deres indflydelse på ordrens opfyldelse ikke kunne forudses på dette tidspunkt.

Det påhviler Livingsport A/S inden for rimelig tid skriftligt at underrette kunden, hvis ovenstående omstændigheder indtræffer og Virksomheden gør brug af ansvarsfritagelse på baggrund af disse omstændigheder.

Såfremt forsinkelse ved levering skyldes Force Majeure, udskydes leveringstiden med den tid, som hindringen varer. Livingsport A/S og forhandler er berettiget til ansvarsfrit at annullere ordren, hvis hindringen varer i mere end 3 måneder. Bestemmelsen finder anvendelse, uanset om årsagen til forsinkelsen indtræffer før eller efter udløbet af den aftale leveringstid.

 
12. ÆNDRING ELLER ANNULLERING AF ORDRE

Fortryder forhandler købet efter ordreafgivelsen, skal Livingsport.dk's kundeservice kontaktes på info@livingsport.dk. Enhver returnering skal godkendes af LivingSport A/S.


13. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten betyder, at forbrugeren kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 24 måneder efter modtagelse af varen. Afhængig af den konkrete situation vil det ved en godkendt reklamation betyde: reparation, ombytning, kreditering eller dekort af varens pris. Reklamationsretten bortfalder, såfremt manglen er forårsaget af forbrugeren, eksempelvis som følge af fejlagtig anvendelse, ukorrekt samling, fejlagtig eller uautoriseret reparation. Reklamationsretten bortfalder desuden, såfremt kvittering mangler, serienummeret er fjernet eller ødelagt eller hvis varen har været tilsluttet forkert spænding. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da forbrugeren modtog varen første gang og dette kan påvises.

Der skal reklameres inden for en rimelig tid efter, at manglen er konstateret. Reklameres der inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Reklamationer foretages på vores hjemmeside LivingSport.dk under ”Service og Reparation” nederst på siden, alternativt på telefon 8230 1997 eller via e-mail på service@livingsport.dk. Primær information skal altid oplyses: Personlig kontaktdata, serienummer, fejlbeskrivelse, købsdato og købskvittering. Disse oplysninger er en forudsætning for, at serviceafdelingen kan yde en optimal service. Serviceafdelingen vurderer, hvad der er det bedste at gøre i den pågældende sag. I tilfælde af forgæves udkørsel for teknikker eller reklamationer, der ikke er godkendte, vil dette blive faktureret.

Livingsport A/S påtager sig ikke ansvar for tab af data eller programmer i forbindelse med undersøgelse af reklamationer eller reparationer.

Produkter til service skal efter forudgående aftale med kontaktperson returneres til: LivingSport.dk, Industriparken 25, 2750 Ballerup, Danmark.

Ved returnering af varen skal problemet beskrives så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal returneres forsvarligt emballeret for at undgå transportskader. Sørg for at få en kvittering for afsendelse. Såfremt retur transporten er bestilt af Forhandler og/eller kunden, indestår de for forsikring af produktet, under retur transporten. 

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Kontakt gerne LivingSport A/S for afhentning af produkt. 

NB! Oplys altid serienummeret. Det er kundens ansvar at notere varens serienummer ved modtagelse af varen, da Livingsport A/S desværre ikke kan være behjælpelig med at fremskaffe dette på et senere tidspunkt. Serienummeret skal ALTID oplyses ved reklamationssager, da nummeret er vigtigt i forbindelse med servicesager. I de tilfælde hvor serienummeret er slidt af, er det ikke LivingSport A/S ansvar at fremskaffe nummeret.

Handelsbetingelserne omfatter alle tilbud, ordrer og leveringer af produkter og ydelser, hvor LivingSport A/S, CVR-nummer 12616678, er leverandør eller underleverandør, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne.

 

1. BESTILLING AF VARER

Som forhandler bestilles nye varer via din konsulent, EDI, e-mail eller telefonisk. Du modtager efterfølgende en ordrebekræftelse.
For at kunne bestille produkter, skal du oprettes som forhandler.

Kontakt LivingSport A/S direkte på mail: info@livingsport.dk eller på telefon 8230 1997. Læs mere om fordelene ved at blive forhandler her.


2. AFTALEGRUNDLAG

Forhandlers indkøbsbetingelser påtrykt ordrer, udbudsmateriale og lignende, eller på anden måde meddelt til Livingsport A/S, anses kun for aftalt, såfremt der er indgået udtrykkelig skriftlig aftale herom.

Ændringer af og tillæg til betingelserne er kun gældende, hvis parterne har indgået udtrykkelig skriftlig aftale herom.

Et bekræftet tilbud eller ordrebekræftelse vedrørende varer, der alligevel ikke fremskaffes, kan af Livingsport AS til enhver tid annulleres, uden at dette berettiger forhandler, til at rejse krav mod virksomheden.

Da købet udelukkende kan indgås mellem to virksomheder og i forhold til dansk aftalelov, er købet ikke omfattet af købeloven.


3. PRODUKTER, RESERVEDELE OG YDELSER

Produkter, reservedele og ydelser som Livingsport A/S sælger og leverer, overholder dansk lovgivning ved levering.

Livingsport A/S, er kun forpligtet til at sælge og levere produkter og reservedele, der indgår i det til enhver tid gældende produktsortiment.

Produkter, reservedele og ydelser, som Livingsport A/S sælger og leverer, er alene beregnet til de formål som de er tiltænkt til. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Livingsport A/S i ingen tilfælde ansvarlig for tab eller skade, der kan henføres til brug til andre formål, end de formål de er beregnet til.


4. PRISER

Alle priser er angivet ekskl. moms, fragt, emballage, afgifter samt eventuelle gebyrer, medmindre andet udtrykkeligt skriftligt er aftalt.

Alle priser for produkter, reservedele og ydelser følger Livingsport A/S gældende listepriser på tidspunktet for Livingsport A/S bekræftelse af forhandlerens ordre, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.

Livingsport A/S er løbende berettiget til, uden varsel, at foretage prisændringer i listepriser og tilbud, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.


5. BETALING

Som oprettet Forhandler hos Livingsport A/S, forfalder købesummen til betaling efter aftalte betalingsbetingelser på kontoen, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.

Hvis Forhandler undlader at betale rettidigt, eller hvis forudsætningerne for den aftalte kredit ændres væsentligt, er Livingsport A/S berettiget til at tilbageholde alle yderligere leveringer til kunden, uanset om leveringerne har en indbyrdes sammenhæng.

Forhandleren kan ikke foretage modregning med eventuelle krav mod Livingsport A/S, og betaling kan ikke nægtes med henvisning til, at produkt eller ordre er mangelbehæftet, medmindre Livingsport A/S har anerkendt mangelindsigelsen, som skal foreligge senest 8 dage efter ordre modtagelse.

Betaler forhandleren ikke rettidigt, tilskrives et rykkergebyr på DKK 100 pr. betalingspåmindelse. Livingsport A/S er herudover berettiget til at opkræve et fast kompensationsbeløb på DKK 310, samt øvrige inddrivelsesomkostninger. Tilskrevne gebyrer forfalder til betaling omgående og betales forud for al anden gæld.

Betaler forhandleren ikke rettidigt, tilskrives morarenter fra forfaldsdato med 1,0 % pr. påbegyndt måned. Tilskrevne morarenter forfalder til betaling omgående og betales forud for al anden gæld.

Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Livingsport A/S, har virksomheden ud over gebyrer og rente ret til at:

  1. Ophæve salget af de produkter, reservedele og ydelser, som forsinkelsen vedrører
  2. Ophæve salget af produkter, reservedele og ydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor
  3. Gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.

 
6. FINANSIERING AF TREDJEPART

Hvis kunden får finansieret ordre af tredjepart som eksempelvis leasingselskaber m.v., indestår kunden for købesummens betaling således, at Livingsport A/S kan gøre betalingskrav gældende direkte mod kunden, såfremt finansieringen af tredjepart misligholder virksomhedens betalingsbetingelser.

Aftaler mellem forhandler og finansiering gennem tredjepart, herunder leverance godkendelser m.v. har ikke betydning i forhold til forhandlerens forpligtelser overfor Livingsport A/S, idet forhandlerens ordre med Livingsport A/S er reguleret i henhold til den indgåede ordre.

 

7. EJENDOMSRET

Livingsport A/S forbeholder sig ejendomsretten til det leverede, indtil fuld betaling med eventuelle renter er betalt til virksomheden.

Ved tilbagetagelse af produkter og reservedele skal kunden erstatte ethvert tab og samtlige omkostninger, som Livingsport A/S måtte blive påført.

Livingsport AS er pligtig til at forsikre det leverede udstyr, indtil ejendomsretten er overgået til forhandleren. Er der ikke aftalt andet imellem forhandler og Livingsport AS, sker enhver levering som, AB lager DK. eller FOB levering.


8. FORSENDELSE & LEVERING

Den normale leveringstid på varer fra Livingsport A/S eget lager i Danmark er: DK: 1-3 hverdage. SE/NO/FI: 2-4 hverdage. Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet på én gang. Bestillingsvarer og varer fra udenlandske leverandører har længere leveringstid. Gældende leveringstid er forventelig. Livingsport AS, tager ikke økonomisk ansvar for eventuelle leveringsforsinkelser.

Produkter og reservedele sendes fra Livingsport A/S lager eller vores underleverandør til den af forhandleren oplyste leveringsadresse.

Livingsport A/S leverer til brofaste øer i Danmark, Grønland, Færøerne, Norge, Sverige og Finland. Fragtpriser er efter gældende prisaftale og kan blive ændret uden forudgående varsel.

Hvis forhandleren har købt levering af Livingsport A/S, overgår risikoen for ordrens hændelige undergang ved levering til den aftalte leveringsadresse (kantsten). Levering er betinget af, at aflæsningsstedet er tilgængeligt ad frie, stabile og farbare adgangsveje. Forhandleren er ansvarlig for, at der kan ske omgående aflæsning på den aftalte leveringsadresse. Forhandleren afholder eventuelle meromkostninger, såfremt aflæsning ikke kan ske som forventet, herunder eksempelvis omkostninger til transport, kørsel, retur kørsel, genudkørsel, ekstra timeforbrug, opbevaring og håndtering m.v.

Såfremt levering af ordren foretages af fragtfører udpeget af forhandleren, herunder forhandleren selv, eller forhandlerens kunde selv afhenter ordren, overgår risikoen for ordrens hændelige undergang ved afhentning af ordren fra det lager eller den lokation, hvor ordren henstår.

Hvis forhandleren har købt levering med oppebæring, udpakning, samling, installation, opsætning m.v., overgår risikoen for ordrens hændelige undergang, når ordren i emballeret stand er hensat på det af kunden anførte sted på leveringsadressen.

Hvis kunden har købt installation og opsætning af produkter, er det kundens ansvar, at der er fremført fornødne el-installationer, herunder udtag til el, netværk, antenne m.v. Fastgørelse til vægge, gulv og loft er ikke en del af installationen, og Livingsport A/S tilbyder ikke denne ydelse. Livingsport A/S kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader der kan blive påført ejendom, inventar og personskade, der evt. kan ske i forbindelse med inde bæring og installation.

Såfremt levering ikke kan finde sted grundet forhold hos kunden, er Livingsport A/S berettiget til kompensation for eventuelle meromkostninger, herunder transport, kørsel, retur kørsel, genudkørsel, ekstra timeforbrug, opbevaring og håndtering m.v.

Vigtig information vedr. levering: Forsendelser op til 20 kg. kan levers til pakkeshop, privat og erhvervsadresser. Alle andre ordre kan leveres til privat og erhvervsadresse. En ordre kan bestilles med levering uden underskrift eller med underskrift. Levering uden underskrift, her må ordren stilles og kunden hæfter for hele ordre værdien i tilfælde af, at varen er bortkommet. Bestilles ordren med underskrift ved modtagelse, er modtager forpligtiget til at være hjemme i det tidsrum som er angivet i leveringsinformationstjenesten, der afsendes af transportvirksomheden. Såfremt modtager ikke er til stede for modtagelse af ordre, vil der blive foretaget en genudkørsel på forhandlerens regning. Transportvirksomheder kører typisk ud med en ordre på hverdage i tidsrummet kl. 9-17.00.

Afhentning i Ballerup: Ordre kan afhentes direkte fra Livingsport A/S' lager i Ballerup: Industriparken 25, Port 1, 2750 Ballerup. Afhentning kan ske efter, at kunden har modtaget besked pr. e-mail om, at ordren er klar til afhentning. Afhentning kan ske mandag-fredag i tidsrummene 9.00-11:00 og 12.30 – 14:30. Enhver afhentning skal ske iht. aftale med Livingsport lager & logistik.


9. VAREMODTAGELSE

Når ordremodtager, modtager sine varer, kontrolleres der for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, kvitteres fragtbrevet, men med forbehold for eventuelle skader på indhold. Som udgangspunkt skal ordremodtager aldrig kvittere for en vare, som ikke menes at leve op til det bestilte.

Afvises en vare, kontakt da altid LivingSport A/S på telefon 8230 1997 og informer om årsagen. Hvis emballagen er intakt, men ordre modtager alligevel finder varen beskadiget eller defekt efter udpakning, skal det anmeldes til Livingsport A/S på telefon 8230 1997 eller e-mail, service@livingsport.dk, straks efter modtagelse og dokumentere fejlen.

 
10. EMBALLAGE

Bortskaffelse af emballage af enhver art er, medmindre andet er aftalt, kundens ansvar og eventuelle omkostninger hermed er Livingsport A/S uvedkommende. Aftale om bortskaffelse af emballage skal fremgå skriftligt på ordren.


11. FORSINKELSE

Hvis Livingsport A/S forventer en forsinkelse i levering af produkter, reservedele og ydelser, informeres kunden om dette og oplyser årsagen til forsinkelsen samt en ny forventet leveringstid.

Følgende omstændigheder (Force Majeure) medfører ansvarsfrihed for Livingsport A/S, såfremt de forhindrer levering af produkter, reservedele og ydelser eller gør opfyldelsen urimelig byrdefuld: Arbejdskonflikt, strejke, lockout, og enhver anden omstændighed, som Livingsport A/S ikke har kontrol over, såsom brand, krig, mobilisering eller uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, pandemi, usædvanligt vejr og naturkatastrofer, herunder vulkanudbrud og skybrud, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft samt mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra leverandører, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder. Omstændigheder som nævnt, der var indtruffet inden tilbuddets afgivelse/ordres indgåelse, medfører kun ansvarsfrihed, såfremt deres indflydelse på ordrens opfyldelse ikke kunne forudses på dette tidspunkt.

Det påhviler Livingsport A/S inden for rimelig tid skriftligt at underrette kunden, hvis ovenstående omstændigheder indtræffer og Virksomheden gør brug af ansvarsfritagelse på baggrund af disse omstændigheder.

Såfremt forsinkelse ved levering skyldes Force Majeure, udskydes leveringstiden med den tid, som hindringen varer. Livingsport A/S og forhandler er berettiget til ansvarsfrit at annullere ordren, hvis hindringen varer i mere end 3 måneder. Bestemmelsen finder anvendelse, uanset om årsagen til forsinkelsen indtræffer før eller efter udløbet af den aftale leveringstid.

 
12. ÆNDRING ELLER ANNULLERING AF ORDRE

Fortryder forhandler købet efter ordreafgivelsen, skal Livingsport.dk's kundeservice kontaktes på info@livingsport.dk. Enhver returnering skal godkendes af LivingSport A/S.


13. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten betyder, at forbrugeren kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 24 måneder efter modtagelse af varen. Afhængig af den konkrete situation vil det ved en godkendt reklamation betyde: reparation, ombytning, kreditering eller dekort af varens pris. Reklamationsretten bortfalder, såfremt manglen er forårsaget af forbrugeren, eksempelvis som følge af fejlagtig anvendelse, ukorrekt samling, fejlagtig eller uautoriseret reparation. Reklamationsretten bortfalder desuden, såfremt kvittering mangler, serienummeret er fjernet eller ødelagt eller hvis varen har været tilsluttet forkert spænding. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da forbrugeren modtog varen første gang og dette kan påvises.

Der skal reklameres inden for en rimelig tid efter, at manglen er konstateret. Reklameres der inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Reklamationer foretages på vores hjemmeside LivingSport.dk under ”Service og Reparation” nederst på siden, alternativt på telefon 8230 1997 eller via e-mail på service@livingsport.dk. Primær information skal altid oplyses: Personlig kontaktdata, serienummer, fejlbeskrivelse, købsdato og købskvittering. Disse oplysninger er en forudsætning for, at serviceafdelingen kan yde en optimal service. Serviceafdelingen vurderer, hvad der er det bedste at gøre i den pågældende sag. I tilfælde af forgæves udkørsel for teknikker eller reklamationer, der ikke er godkendte, vil dette blive faktureret.

Livingsport A/S påtager sig ikke ansvar for tab af data eller programmer i forbindelse med undersøgelse af reklamationer eller reparationer.

Produkter til service skal efter forudgående aftale med kontaktperson returneres til: LivingSport.dk, Industriparken 25, 2750 Ballerup, Danmark.

Ved returnering af varen skal problemet beskrives så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal returneres forsvarligt emballeret for at undgå transportskader. Sørg for at få en kvittering for afsendelse. Såfremt retur transporten er bestilt af Forhandler og/eller kunden, indestår de for forsikring af produktet, under retur transporten. 

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Kontakt gerne LivingSport A/S for afhentning af produkt. 

NB! Oplys altid serienummeret. Det er kundens ansvar at notere varens serienummer ved modtagelse af varen, da Livingsport A/S desværre ikke kan være behjælpelig med at fremskaffe dette på et senere tidspunkt. Serienummeret skal ALTID oplyses ved reklamationssager, da nummeret er vigtigt i forbindelse med servicesager. I de tilfælde hvor serienummeret er slidt af, er det ikke LivingSport A/S ansvar at fremskaffe nummeret.

To Top